Petrivanotten.reismee.nl

it izzz bjoetiefoel

Ik heb een nieuwe vriend! Hij heet Benny en is de Golden retreever van the village, waar ik woon.Ik heb nou eenmaal meer aantrekkingskracht op honden dan mensen. hihi. De mensen uit the village moeten erg laches, want Benny volgt me op de voet en ligt smorgens al voor mijn deur. Dat hebben ze nog niet meegemaakt. Grappig he.

Inmiddels ben ik er al aardig aan gewend dat er af en toe een gekko mijn huis inloopt. In het begin riep ik om hulp om ze uit mijn kamer te halen, maar ze begrijpen niet eens dat ik ze niet in mijn kamer wil heben. Ze horen erbij. Ze zijn er en ik moet er aan wennen. Nou, dat doe ik dan maar. Net als aan het kippen slachten wat hier dagelijks achter mijn huis gebeurt. Maar goed, ze hebben in ieder geval altijd lekker los gescharreld.

De Bali belly, zoals de diarree heet, is gelukkig al weer enkele dagen voorbij. En ik voel me weer top.

Ik heb een paar dagen balinese taalles gehad. Dat heb je nodig voor de engelse les die je gaat geven. Maandag begin ik op het schooltje. Ik ga engelse les geven aan de 6de grade. Dat zijn 12 jarige kinderen. Ik hoop niet dat hun engels beter is dan het mijne.Ik zie wel. Er is dan geen docent bij, dus als ik ze onzin leer, is er niemand die het ziet...hihi. Nee hoor, ik zal mijn best wel doen. Ze zijn blij met alles wat ze leren. Ben benieuwd.

Het is echt een prachtig eiland. Ik zou wel van allen een foto kunnen maken. Het is heel compact en je ziet overal wat. En die rijstvelden en ontelbare tempels zijn echt supermooi. Ik kan geen foto's ssturen, want dan is de verbinding alweer weg. Dus jullie moeten het hebben van mijn omschrijving. Ik ben naar de Puna tirta empul tempel geweest. (of zoiets) Echt prachtig. Het is die tempel die jullie vast wel een keer gezien heben in de vele reisprogrammas die er zijn. Die met al die watervallen, waar je in kan en heilig water over het heen krijgt. Gepaard gaande met een heleboel rituelen. Ik heb een stuk of vijftien watervallen op die manier gedaan. Je begrijpt dat ik er daarna zeer charmant uitzag. Je moet het met je kleren aan doen en daarovheen een sarong. Ik kan me herinneren dat Erika terpstra dat in haar programma ook deed. Ik zag eruit als erika terpstra op het eind. Dan weet je het wel. Maar, mijn ziel is wel helemaal gereinigd. Al het kwaad is eruit. Goh, als jullie me nog maar terug kennen.

Er zijn de afgelopen dagen heel veel ceremonieen gewwesr hier. Prachtig om te zien. Behalve dan de haangevechten. De hanen moeten met elkaar vechten met messen aan hun vleugels. De winnaar haan, wordt net zo goed geslacht, maar zijn bloed mag in de tempel geofferd worden. Dat vinden ze leuk. Ik was uitgenodigd om te komen kijken, maar die uitnodiging heb ik gepast. Dat kan ik echt niet aanzien.

Ook ben ik uitgenodigd bij een crematie, maar dat is pas 4 september. Dan ben ik al weg. De overledene is wel al onder de grond.

Vanmorgen heb ik in een batikfabriekje (lees oude koeienstal) een batik gemaakt. Dat was heel leuk om dat eens te doen. Ongelooflijk hoeveel handigheid ze hierin hebben. En al je mij zag stuntelen....poeh he.

Ik zit nu in een internet cafe. En het wordt steeds drukker, dus ik brei er maar even een eind aan.

Het is hier supermooi en de mensen zijn erg lief en vriendelijk. Ze helpne je heel graag en dat doen ze belangeloos. Oh ja, morgen maak ik met een australische vrouw een wandeltocht over de rijstvelden. Dat is vlak bij mijn huis, maar ik heb er nog niet overgelopen, want toen de rest dat deed, was ik ziek. Nu gaan we morgen met zijn tweeen. Is een zware lange tocht, maar schijnt zo beeldschoon te zijn. Dus dat morgen. Verder blijk ik de enige te zijn, die de 30plus experince geboekt heeft. Vandaag even gecheckt hier in the office en ja hoor....de derde week doe ik dus alles alleen met een eigen taxichauffeur. Ik vind dat niet zo erg. Ik ga dan wel prachtige dingen zien en ze gaven al aan als ik onderweg iets extra's wilde zien, dat ik dat gewoon kan regelen. Maar goed, eerst volgende week lesgeven. Heb daar wel zin in. Maandagochtend voorbereiden en dan aan de slag.

Zo, nu ga ik een potje thee bestellen. Zit hier gezellig met een australische vrouw en een amerikaans meisje. Intercontinentaal dus. Had ik al gezegd dat het hier heel mooi is?....Het is hier namelijk heel erg mooi. xxxxxxxxxliefs

Reacties

Reacties

Jolanda

Hoi,
Honden hebben de meeste mensenkennnis, voelen het beste aan of je goed of slecht mens bent. Goed mens dus!! Dat wist je toch wel?!
It izz boetiefoel om je verhalen te lezen, ben benieuwd naar de foto's straks.
Succes met lesgeven, eerlijk gezegd zou ik daar wel bij willen zijn. Hihi. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes Jolanda

Carolien Slenders

Heei Petri,

Wat leuk om van je te horen. En het is allemaal zo herkenbaar..... Geweldig is het !!!
Benny lijkt me echt een superamigo, een betere vind je waarschijnlijk niet. haha. Leuk hoor.
Kippen slachten en hanengevechten zijn inderdaad wat minder, vooral dat laatste. Dat moest niet mogen...
Fijn dat je opgeknapt bent van je Bali-Experience-Belly, want daar word je niet vrolijk van.
Zo te lezen is het erg mooi en beautifull daar met de rijstvelden, tempels en watervallen, net als de mensen.
Fijn zo en geniet er lekker van..... én succes met het Balinees en Engels....
Groetjes Carolien

Daan

Klinkt super peet!
Inderdaad behalve de hanengevechten. Ik heb ze ook eerder gezien maar gewoon haan tegen haan, zonder messen. Vond dat al helemaal niks:/ hoe bedenken ze het!

Die gekko's zijn helemaal niet erg. Doen niks en volgens ons reisgezelschap van Thailand, zorgen zij dat jij niet gestoken wordt door de muggen dus laat maar komen!
Ik ben benieuwd naar het niveau engels van de kinderen. Veel plezier en geniet ervan!!:)

Xx Daan

Daisy

Hoi Petri,
Wat leuk allemaal om te lezen! succes komen de week, maar dat gaat jou vast lukken. Volgens mij ga je er lol aan beleven.
geniet van deze heerlijke tijd!
Liefs Daisy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active